Vzdělávání v naší mateřské škole probíhá na základě integrovaných bloků, které nabízejí dítěti vzdělávací obsah v přirozených souvislostech, vazbách a vztazích. Pedagogové akceptují přirozené vývojové specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítají do obsahu, forem a metod vzdělávání. Zohledňují u dětí kratší dobu soustředění, citovost, aktivitu, konkrétnost myšlení, ale i hravost, spontaneitu, zálibu v magiku a fantazii, pohybu, v manipulaci s věcmi, zvláštnosti vnímání atd. Vzdělávání je důsledně vázáno k individuálně různým potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Pedagogové diagnostikují výchozí možnosti a schopnosti každého dítěte a dále průběžně podporují jeho rozvoj a sledují individuální pokroky. Ve vzdělávání využívají metody prožitkového a kooperativního učení hrou a činnosti dětí, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, situační učení založené na vytváření a využívání situací, spontánní sociální učení, založené na principu sociální nápodoby. Přijímáme děti a rodiče jako rovnocenné partnery. Úkolem mateřské školy je doplňovat rodinnou výchovu dítěte a v úzké vazbě na ni zajišťovat jeho další předškolní vzdělávání. Učitelky přijímají rodiče jako partnery a odborníky, respektují je, radí se s nimi, naslouchají jejím názorům proto, aby společně hledali optimální cestu pro vzdělávání dítěte.
Našim cílem je rozvoj osobnosti dítěte s ohledem na jeho potřeby, zájmy a nadání tak, aby výchovná práce vycházela z vývoje a zrání dětí, citlivě rozvíjela fyzické a psychické dovednosti, zajišťovala pocit bezpečí a jistoty. Snažíme se pěstovat v dětech zdravé sebevědomí a sebejistotu, učíme děti být samy sebou a zároveň se přizpůsobovat životu s ostatními dětmi.
Usilujeme o otevřenou mateřskou školu, která je moderní, atraktivní a komunikativní, kde jsou rodiče vítáni a zaměstnanci mateřské školy se k nim chovají vstřícně a přátelsky. Různými cestami zapojujeme rodiče do činnosti školy a spolupracujeme s jinými organizacemi a firmami, které přispívají ke zlepšení prostředí v mateřské škole.
Podpora vzdělávání v MŠ HvězdičkaNázev programu: Operační program Jan Amos Komenský Projekt je zaměřen na jedno z kombinací následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí /účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči dětí, účastníků zájmového vzdělávání a veřejnosti. |
MŠ Hvězdička - rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovyNárodní program životního prostředí Cíl: Vybudování zahrady MŠ v přírodním stylu Tento projekt je financován Státním fondem životního prostředí České republiky na základě rozhodnutí ministra životního prostředí. Ministerstvo životního prostředí
Projekt řeší potřebu cílových skupin podpořit rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovy a zlepšit podmínky pro pedagogy v MŠ Hvězdička. Leták (otevřít) |
Interaktivní vzdělávání v mateřských školách v Praze 12Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k vybavenosti mateřských škol interaktivní technikou a profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků při využívání moderních digitálních technologií ve výuce, a to v návaznosti na současný neutěšený stav, kdy vybavenost některých MŠ technikou a schopnost jejího používání ve výuce je téměř nulová. Nástrojem pro dosažení tohoto cíle bude vybavení škol technikou a výuka pedagogických pracovníků při využívání techniky ve výuce. |
Zahrada všemi smyslyNárodní program životního prostředí Cíl: Vybudování zahrady MŠ v přírodním stylu
Tento projekt je financován Státním fondem životního prostředí České republiky na základě rozhodnutí ministra životního prostředí. Ministerstvo životního prostředí |
Inkluze v MŠ HvězdičkaNázev programu: Operační program Praha - pól růstu ČR Projekt je zaměřen na personální podporu dětí s OMJ (školní dvojjazyčný asistent) a spolupráci s rodiči těchto dětí. Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem s nedostatečnou úrovní kompetencí v českém jazyce a sociokulturním znevýhodněním, včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ a zlepšení kvality vzdělávání a výsledků dětí v klíčových kompetencích. Tento projekt je spolufinancován EU. |
Inkluze v MŠ Hvězdička II.Název programu: Operační program Praha - pól růstu ČR Projekt je zaměřen na personální podporu dětí s OMJ (školní dvojjazyčný asistent) a spolupráci s rodiči těchto dětí. Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem s nedostatečnou úrovní kompetencí v českém jazyce a sociokulturním znevýhodněním, včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ a zlepšení kvality vzdělávání a výsledků dětí v klíčových kompetencích. Tento projekt je spolufinancován EU.
Prezentace Portugalsko |
Zkvalitnění vzdělávání v Mateřské škole HvězdičkaNázev programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, spolupráce s rodiči dětí. |
Zkvalitnění vzdělávání v Mateřské škole Hvězdička II.Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora a aktivity rozvíjející ICT. Tento projekt je spolufinancován z EU. |
Zkvalitnění vzdělávání v Mateřské škole Hvězdička III.Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora a aktivity rozvíjející ICT. Tento projekt je spolufinancován z EU. |
Dobrý začátekMetodika Dobrý začátek pomáhá učitelům pomocí konkrétních postupů a nástrojů zprostředkovat dětem dobré návyky a postoje do života, vypořádat se s odlišnostmi, rozdílnými návyky a vzorci chování, které si děti přinášejí z rodinného prostředí. |
Integrace cizinců MČ Praha 12Doučování českého jazyka dětí a žáků cizinců ve školách zřizovaných MČ Praha 12. Projekt je spolufinancován Ministerstvem vnitra a MČ Praha 12. |
Školní obědy dostupné pro každé dítěHlavním cílem projektu je: zajistit dětem ve věku 3 - 15 let ze sociálně a ekonomicky slabých rodin pravidelnou kvalitní stravu ve školních jídelnách mateřských a základních škol a vypěstovat u nich zdravé stravovací návyky. |
Jsme držiteli titulu Zdravá školní jídelnaZdravá školní jídelna se snaží o to, aby byla ve školní jídelně podávána pestrá, nutričně vyvážená a chutná strava. Personál školní jídelny má dobré znalosti o správné výživě člověka, zejména dětí, umí plánovat pestrý jídelní lístek, umí vařit chutné pokrmy z čerstvých surovin, jídla dochucuje s ohledem na dětského strávníka, zná a plní platnou legislativu. |
Školní jídelna plní program Skutečně zdravé školyKomplexní program kvalitního a udržitelného školního stravování vzdělávání o jídle. Snaží se, aby si děti jídla vážily, dokázaly si jej vychutnat a věděly, odkud jídlo pochází a jak vzniká. Skutečně zdravá škola pomáhá dětem v rozvoji dovedností a návyků, které budou potřebovat ke zdravému a úspěšnému životu. |
Mezi námi - MezigeneračněPodporujeme setkávání lidí všech generací. Vnímáme malé děti, seniory i aktivní střední generaci jako přirozené vzájemné partnery, kteří si mohou navzájem poskytnout radost ze života, moudrost a energii. |
Mateřská škola Hvězdička v Praze 12 je zapojena do projektu |
Svět nekončí za vrátky - cvičíme se zvířátkyProjekt si klade za cíl vzbudit v dětech zájem o aktivní sportování, vede je k týmové spolupráci, rozvoji pohybové gramotnosti a přináší radost z plnění úkolů jak individuálních, tak skupinových, a to vše hravou formou deníčků se zvířátky a úkoly. Pohybové úkoly jsou sestavené tak, aby se daly zvládnout i se základním vybavením tělocvičny. |
Přírodovědný projektV naší mateřské škole podporujeme přírodovědeckou gramotnost. Děti se budou v průběhu roku seznamovat s pojmy popisující okolní objekty (např. voda, vzduch, rostlina, zvíře, země, půda, nádoba, sůl, světlo, magnet, baterie), s pojmy popisující vlastnosti objektů (např. jejich barevnost, skupenství (kapalina, plyn, pevná látka), základní tvary (trojúhelník, obdélník, čtverec), teplotu (teplý, studený), délku (vyšší, nižší), objem (velký, malý), hmotnost (těžký, lehký), sílu (silný, slabý) a s pojmy popisující okolní jevy a procesy (např. hoření), místo (kde se nacházím – ve třídě, doma, ve školce, u stolu), čas (dnes, včera, zítra, ráno, večer), pád (pohyb), rychlost (rychlejší než, pomalejší než), změna barvy (zmodralo, zčervenalo, apod.), změna teploty (teplejší než, studenější než), plavání, zvuk (poslouchání různých zvuků). Budeme si osvojovat metody přírodních věd, tedy - provádět jednoduchá pozorování (čirost, barevnost včetně změny odstínů, změny teploty) -provádět jednoduchá experimentování (např. nalije, ponoří, upustí, míchá, mísí, rozpouští) - provádět jednoduchá vyvozování závěrů za významné nápomoci vyučujícího (zmrzne, rozpustí se, odpaří se, klesá) - pokládat otázky – jednoduše formulovat problém (proč to zmrzlo, proč se to rozpustilo, proč rozkvetlo, proč změnilo barvu, proč se potápí, proč plave). Budeme si aktivně osvojovat a používat interakce přírodovědného pozorování s dalšími obory lidského poznání, tedy – používání základních znalostí pro řešení nejjednodušších běžných životních situacích, které nás obklopují (např. bránit pádům předmětů z výšky, nesahat na horké, nepřelívat nádobu) – používání osvojených nejjednodušších pojmů v běžné komunikaci s dospělými i vrstevníky (hoří, plave, potápí se, odpařuje se, klesá, stoupá, hýbe se, nehýbe se) - vytvářet si díky pozorování okolního přírodního prostředí pozitivní vztah k němu (neničit ho, vážit si ho, lépe mu rozumět). |
Školka spolupracující s Mensou ČRJsme školka spolupracující s Mensou, toto označení uděluje Mensa ČR mateřským školám, které se na celonárodní poměry nadstandardně věnují práci s nadanými dětmi. |
Celé Česko čte dětemVe spolupráci s rodiči, čteme nejméně 20 minut denně dětem z výběru dětské literatury. Podpora předčtenářské gramotnosti. |
Kamarád ježekProjekt Lesů hl. města Prahy Kamarád ježek umožňuje dětem vyzkoušet si práci zvířecího ošetřovatele a po celou zimu společně pečovat o malého ježečka, který by mrazivé měsíce ve volné přírodě nepřežil. Jsou to ježci, kteří se v přírodě na podzim nestihli dostatečně vykrmit a dosáhnout hmotnosti nezbytné k tomu, aby zimní měsíce mohli přečkat v zimním spánku. V záchranné stanici proto zůstávají až do jara. Děti se pod odborným dohledem ošetřovatelů záchranné stanice učí zodpovědnosti za svěřené zvířátko a starají se o něj tak, aby mělo na jaře dostatek sil a mohlo se vrátit zpátky do pražské přírody. |
Projekt babička a dědeček do školkyje jedním z důležitých projektů celostátní kampaně Celé Česko čte dětem Stručně o našem projektu: např. babička Maruška přijde v 9 hod. ráno do školky, oblékne si kouzelný plášť a sedne si do kroužku s dětmi. Přečte dětem pohádku, povídá si s dětmi o pohádce, o hrdinech, vysvětluje dětem složitá slova nebo myšlenky, zapojuje děti do pohádky, atd. Poté může babička s dětmi třeba jen povídat, nebo kreslit nebo se rozloučí. Před svým odchodem dětem rozdá novou pohádku, natištěnou na papírových listech velikosti A5. Dítě si pohádku nalepí do pohádkového sešitu a ten si vezme domů. Doma mají rodiče za domácí úkol přečíst dětem tuto pohádku. Druhý den přijde opět babička a bude se dětí ptát, o čem byla ta pohádka, kterou jim rodiče četli. Za správné odpovědi děti dostávají nálepky do pohádkových sešitů. |
Enviromentální projekt – Kompostujeme v MŠNaše mateřská škola byla vybrána do projektu Kompostování v MŠ, dostali jsme zdarma kompostér od Městské části Prahy 12. V mateřské škole proběhly přednášky pro děti a divadlo o tom jak kompostovat, k čemu kompostér slouží a jak ho využít. |
Projekt EkoškolkaEkoškola je metodika 7 kroků, která staví na aktivitě dětí a jejich spolupráci s učiteli, rodiči, vedením školy, provozními zaměstnanci a dalšími členy místní komunity. Díky spojení metodiky 7 kroků s konkrétními tématy je Ekoškola na celém světě oceňována jako program, který přináší výsledky na mnoha úrovních: Na mezinárodní úrovni koordinuje program Ekoškola nezisková organizace Foundation for Environmental Education (FEE) a v České republice od roku 2005 TEREZA. Program probíhá pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstva životního prostředí. |
Projekt - Nemocnice pro medvídky(organizován studenty lékařských fakult) Hlavní cíle: |
Senioři v mateřské škole a děti z mateřské školy u seniorůZapojení seniorů do aktivní populace. Senioři se budou seberealizovat, budou se cítit znovu potřební a důležití. Návštěva přinese užitek jak jim, tak i dětem. Děti se naučí úctě ke starší generaci. Budou si jich vážit. |
Nechci kazy ŠKOLKANechci kazy ŠKOLKA je dlouhodobý projekt občanského sdružení Nechci kazy zaměřený na mateřské školy. V rámci projektu jsou děti a pedagogický sbor pravidelně školeni v oblasti zubní hygieny. Mateřské školy bojující proti zubnímu kazu nepečují jen o zuby ale hlavně o zdraví dětí. Hlavním cílem projektu je naučit děti správně pečovat o svůj chrup již od nejútlejšího věku. Držíme se pravidla, co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Víme, že nadšení dětí postupně upadá, proto naše zážitková školení opakujeme každý rok, tak abychom děti opět namotivovali.Neméně důležitou roli hrají pedagogové, kteří se stávají profesionály v oblasti ústní hygieny. Účastí v projektu Nechci kazy ŠKOLKA se budeme výrazně podílet na snížení kazivosti zubů nejen u našich dětí, ale také našeho pedagogického sboru, rodičů dětí a jejich širokého okolí. |